Finansų paslaugos per pandemiją: pirmiausia – nuotoliniu būdu

Per pastaruosius 12-a mėnesių apie pusę šalies gyventojų nė karto nesilankė banko skyriuje, parodė Lietuvos bankų asociacijos (LBA) atlikta visuomenės apklausa. Tuo metu banko išmaniąją programėlę klientai vidutiniškai atsiverčia kartą per dieną, o į interneto banką per naršyklę užsuka kas antrą. Bankai primena, kad šiuo metu, vėl suaktyvėjus koronavirusui, savo kasdienius finansų reikalus ypač patogu tvarkyti nuotoliniu būdu.

Visuomenės apklausos duomenimis, per pastaruosius metus banko skyriuje nesilankė 48 proc. gyventojų. Prieš metus tokių buvo tik trečdalis.

Savo ruožtu LBA surinkti naujausi bankų duomenys rodo, kad elektroninėmis paslaugomis aktyviai besinaudojantys klientai per mėnesį prie savo interneto banko paskyros per naršyklę jungiasi vidutiniškai 15-a kartų, o banko mobiliąja programėle pasinaudoja net apie 30 kartų.

„Pandemijos akivaizdoje šalyje veikiantys bankai siekia teikti savo klientams maksimaliai saugias ir patogias paslaugas, – akcentavo Aidas Budrys, laikinasis LBA prezidentas. – Šiandien, norint sutvarkyti didžiąją dalį savo finansinių reikalų, pakanka prisijungti prie savo interneto banko, o jeigu juo nesinaudojate – pasiskambinti banko telefonu ir pasitarti. Beje, LBA narių duomenimis, apie pusę telefonu besikreipusių klientų klausimų pavyksta išspręsti nuotoliniu būdu ir į skyrių atvykti nė nebereikia.“

Kaip ir anksčiau, apklausoje dalyvavę klientai nurodė dažniausiai bankuose lankęsi norėdami pasiimti pagamintą mokėjimo kortelę (28 proc.). Įsidėmėtina, kad esami Lietuvoje veikiančių bankų privatūs klientai (gyventojai) gali mokėjimo korteles užsisakyti internetu ir gauti jas paštu. Pakeitus gyvenamąją vietą, rekomenduojama atnaujinti atitinkamus duomenis banko kliento anketoje, nes kortelės siunčiamos joje nurodytu adresu.

Apsilankyti skyriuje gali prireikti norint atnaujinti prisijungimo priemones – pavyzdžiui, gauti naują PIN kodų generatorių.

Nuo pavasario, kai buvo įvestas karantinas, šalies bankai skiria vis daugiau pajėgų konsultuoti klientus nuotoliniu būdu: telefonu, el. paštu, interneto svetainėse ir kitais elektroniniais kanalais. Svarstant apsilankyti skyriuje, klientams patariama pirmiausia susipažinti su aktualia informacija dėl paslaugų teikimo konkretaus banko interneto svetainėje bei užsiregistruoti vizitui iš anksto. Išvengus laukimo eilėje, sutaupoma vertingo laiko ir išvengiama nereikalingų kontaktų.

Bankų patalpos ir bankomatai yra reguliariai dezinfekuojami, skyriuose laikomasi saugaus atstumo, bankų darbuotojai aprūpinti apsaugos bei dezinfekcijos priemonėmis. Vis dėlto, pajutus į peršalimą panašius simptomus bei saugant save ir kitus, vizito į padalinį primygtinai rekomenduojama atsisakyti.

Tie gyventojai, kurie iki šiol nesinaudojo finansinėmis paslaugomis internetu, tačiau norėtų jas išbandyti, kviečiami išmėginti demonstracinį interneto banką, prieinamą www.epilietis.eu. Demobankas, LBA ir asociacijos „Langas į ateitį“ sukurtas nemokamas virtualus įrankis, šiemet organizacijos „All Digital“ nominuotas geriausių Europoje skaitmeninio raštingumo skatinimo priemonių apdovanojimui.

Išmokti naudotis elektroninėmis paslaugomis internetu, o drauge – ir elektronine bankininkyste, visi norintieji gali dalyvaudami nemokamuose projekto „Prisijungusi Lietuva“ mokymuose, kurie šiuo metu rengiami internetu. Registruotis galima mob. tel. 8 620 20 961, el. p. [email protected] arba užpildžius formą svetainėje www.prisijungusi.lt.