BDAR

320_dc8380ab27112e9eb281511008c2e41a.jpg
2024 04 04

Reaguodamos į didėjantį poreikį supaprastinti ESG (aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos) duomenų rinkimo procesus, Baltijos šalyse veikiančios bankų asociacijos sutelkė jėgas, kad sukurtų pagalbinį ESG klausimyną kredito įstaigų klientams. Šia iniciatyva siekiama supaprastinti ESG duomenų rinkimą ir palengvinti Baltijos regione veikiančioms įmonėms jų tvarumo vertinimo procesą.

„ESG klausimynas Baltijos šalių kredito įstaigų klientams yra bendradarbiavimo rezultatas, siekiant sukurti nemokamą ir išsamią ESG duomenų rinkimo priemonę. Klausimyno paskirtis – dvejopa: padėti bendrovėms apsvarstyti pagrindines su tvarumu susijusias temas ir atkreipti dėmesį į ESG duomenis ir klausimus, kurių bankai gali klausti savo klientų“, - sako Lietuvos bankų asociacijos prezidentė dr. Eivilė Čipkutė.

Baltijos šalių bankų asociacijų parengtu ESG klausimynu siekiama kelių pagrindinių tikslų:

  1. Lengvesnio patikimų duomenų prieinamumo. Šis klausimynas padės  geriau suprasti ESG kompleksiškumą, tobulinti įmonių ir kredito įstaigų naudojamų ESG duomenų kokybę ir prieinamumą. Tikimasi, kad įmonėms klausimynas pagelbės lengviau prisitaikyti prie besikeičiančios finansinės ir reguliacinės aplinkos.
  2. Geresnio pasirengimo didėjantiems ESG informacijos atskleidimo reikalavimams. Vis daugiau suinteresuotųjų šalių, įskaitant reguliavimo institucijas, investuotojus ir verslo partnerius, reikalauja ESG duomenų skaidrumo. Klausimynas pravers kaip pirminis įrankis, leidžiantis įvertinti įmonės pasirengimą teikti atskaitas. Jis padės bendrovėms sistemingai vertinti savo veiklos rezultatus tvarumo atžvilgiu ir geriau pasirengti atskleisti savo aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos praktikas, kai to bus reikalaujama.
  3. Švietimo ir aiškumo. Šia iniciatyva siekiama pašalinti spėliones, kokių duomenų finansų įstaigos gali reikalauti iš savo klientų. Pristatomas klausimynas tarnaus kaip vadovas, kuriame išdėstyti tipiniai klausimai, į kuriuos įmonės turėtų galėti atsakyti arba atitinkamai imtis veiksmų, jei šiuo metu atsakyti negali. Siekiama ne tik didinti informuotumą, bet ir paskatinti įmones kritiškai įvertinti savo pastangas tvarumo srityje, puoselėti sąmoningesnį požiūrį į atsakingą verslo veiklą.

Ši iniciatyva atspindi Lietuvos bankų asociacijos, „Finance Latvia“ ir Estijos bankų asociacijos siekį padėti įmonėms geriau suprasti ir pasirengti didėjantiems ESG atitikties ir skaidrumo reikalavimams. Tinkamas ESG kriterijų vertinimas ir įgyvendinimas reikšmingai prisideda prie tvarių finansų rinkų kūrimo, pritraukdamas investicijų tiek iš pažangiai mąstančių klientų, tiek iš institucinių fondų, orientuotų į ESG atitinkančius portfelius.

Susipažinusios su ESG klausimynu, Baltijos šalių įmonės galės paprasčiau, tiksliau ir efektyviau valdyti savo ESG ataskaitų rengimo procesus. Naujasis klausimynas apima didžiąją dalį tipinių klausimų, kurių gali teirautis kredito įstaigos, tačiau įmonės turėtų būti pasirengusios, kad, atsižvelgiant į kiekvieno banko individualią vertinimo praktiką ir verslo sektoriui būdingus poreikius, gali prireikti pateikti ir papildomus duomenis. Daugiau informacijos bendrovėms suteiks jų kredito įstaiga.

ESG klausimyną lietuvių kalba parsisiųsti galite čia. Klausimynas anglų kalba prieinamas čia.

16 504 059

Bankų klientų skaičius

28 339 417

Paskolų portfelis, tūkst. €

7 470

Sektoriaus darbuotojų skaičius
Nariai
  • Citadele
  • EM bank
  • Lietuvos centrinė kredito unija
  • Luminor
  • Meidicnos bankas
  • OP
  • SEB
  • Swedbank
  • Šiaulių bankas
  • Revolut
  • Kreda
Asocijuoti nariai
  • Creditinfo
  • INVL
  • Intrum
  • Nh-cap
  • Scorify
  • Skidsolutions